Şirketlere Özel CRM Yazılımlarının Önemi

Şirketlere Özel CRM Yazılımlarının Önemi

Şirketlere Özel CRM Yazılımlarının Önemi

Şirketlere Özel CRM Yazılımlarının Önemi

CRM, " C ustomer R elationship M anagement" kelimelerinin kısaltmasıdır. Yani mevcut ve potansiyel bir şirket müşterileri ile her türlü işlemi izlemesine olanak veren yazılım programları ifade eder.

Bir CRM programı, müşteri ilişkilerini daha iyi yönetmek için pazarlama ve satış departmanlarının ihtiyaç duyduğu tüm gerekli bilgileri tek bir yerde toplar. Şirketlere özel bir şekilde hazırlanan CRM yazılımında aşağıdakiler gibi bilgiler kaydedilebilir:

  • Müşteri detayları
  • Aldıkları e-postalar ve kendilerine gönderdikleri e-postalar
  • Bir şirket temsilcisi ile ilgili müşteri arasındaki telefon görüşmeleri
  • Gerçekleşmiş olabilecek toplantılar
  • Buna ek olarak, bazı daha gelişmiş programlar, potansiyel müşterilerin sosyal medya hesaplarının kaydedilmesinin yanı sıra onlar hakkında daha fazla bilgi sahibi olmasını sağlar ve hatta sahip oldukları verilere dayanarak satışların gelişimi için bazı tahminler sunabilir.

CRM Yazılımlarının Faydaları

Özel CRM yazılımlarının sağladığı faydalardan aşağıdaki gibi bahsedebiliriz.

Zamandan Tasarruf Sağlar

Bir e-mağazanın satış bölümünde çalıştığınızı ve bir müşteriyle iletişim geçmişinizi sunmanızın istendiğini varsayalım. Gelen kutunuzda alakalı aramayı yapmaya başlıyorsunuz ve görünen e-postalar çok fazla ve hepsi eşit derecede önemli değil. Yine de, telefon görüşmelerinizi bir yere kaydetmediniz ve önemli bir şeyi kaçırabileceğinizden endişelenmeye başlıyorsunuz. Bu durumda ve bir müşteri veya lideriniz hakkında belirli bilgileri bulmak istediğiniz de CRM bir cankurtaran olduğunu kanıtlar. Çünkü tüm bilgiler tek bir yerde toplanır. Böylece gelen kutularında, not defterlerinde ve eski post-it‘lerde arama yapmak zorunda kalmazsınız, aynı zamanda iyi yapmayı bildiğiniz şeyle başa çıkmak için değerli zaman tasarrufu sağlarsınız.

Daha İyi Kontrol İmkanı Sunar

Bir satış departmanındaki her çalışan, bir müşteriyle etkileşimlerini kaydetmek için kendi yöntemini izler. Bazıları her şeyi yazıyor ve daha titizken, diğerleri hafızalarına daha çok güveniyor. Bu, az sayıda müşteriye ve buna bağlı olarak daha az sayıda sorumlu satışa sahip bir şirkette işe yarayabilir. Ancak sürekli büyüyen ve yeni müşteriler kazanan bir firma yukarıdaki sisteme güvenemez. Bunun nedeni, değerlendirilebilecek ölçülebilir sonuçlar sunmaması ve metodik bir yaklaşımın olmaması müşterinin memnuniyetsizliğine yol açabilmesidir.

CRM kullanmak çözümdür. Çünkü sonuçları daha kolay değerlendirilebilen ortak bir eylem çizgisi yaratır. Böylece bir şirketin müşterilerinin büyümesi hakkında kapsamlı bir görüşe sahip olursunuz.

 

 

Web Sitenizi İnceleyelim

Web sitenizi inceleyerek ücretsiz Analiz Yapalım!
Case