Sosyal Medya Paylaşımlarında Yapılan Yanlışlar

Sosyal Medya Paylaşımlarında Yapılan Yanlışlar

Sosyal Medya Paylaşımlarında Yapılan Yanlışlar

Sosyal Medya (Facebook,İnstagram,Twitter,Linkedin) paylaşımlarını hazırlarken yaptığımız çok basit ancak bir o kadar da paylaşımları olumsuz etkileyen unsurlar olmaktadır. Bu ufak unsurlar Sosyal Medya platformlarının algoritmalarınca tespit edilip sayfanızın zarar görmesini sağlamaktadır. Bu zararlar black list (kara liste) yani sayfanızın güvenilir olmamasından kaynaklı tavsiye edilen sayfalardan geri çekilmesi gibi durumlar ile karşılaştırırken bu durum ileri ki etaplar da sayfaların kapanmasına kadar gitmektedir. Bunun yanında müşterilerin de ilgisini çeken paylaşımların hazırlanmasını da eklemeliyiz. Sonuçta burada müşterilerinizin ilgisini çekecek paylaşımlara yer verilmesi gerekmektedir. 

Yapılan yanlışlara geçecek olursak en çok yapılan ve yaygın olarak karşılaştığımız konu takipçi satın alma kısmıdır. Takipçi satın alımlarında botlar tarafından açılan hesapların sizi takip etmesi sağlanmaktadır. Bu kısa süre de takipçilerinizin artmasına yol açsana ilerde takipçi sayısı yine hızla azalmaya başlayacağını ve eski takipçi sayınıza geri ulaşacağınızı unutmayınız. Kısa süreli de olsa yaptığınız bu işlem ilerde size Sosyal Medya Platformu için kötü bir sayfa olduğunuzu düşündürecektir.

Yaptığınız paylaşımlar da paylaşılan platformun resim boyutlarını bilmeden kendi tasarımızı yapıp atmanız yazılarınızın veya hazırladığınız tasarımın yarım, eksik veya istenilenin anlatılmamasını sağlayacaktır. 

Paylaşım esnasında çok fazla etiket kullanılması da sizi olumsuz etkileyecektir. Sosyal medya platformları (Facebook,İnstagram,Twitter,Linkedin)  sizin yaptığınız etiketlere göre sizi kullanıcılarına yönlendirmektedir. Etiket paylaşımını çok yaptığınız paylaşımları o Sosyal Medya platformu spam paylaşım olarak algılayarak sizin sayfanızı da spam içerik üretici olarak algılayacaktır. 

Paylaşımların düzensizliği Sosyal Medya paylaşımlarında sizi etkilecektir. Paylaşımlarınızı düzenli yapmanız önemli olmak ile birlikte her hafta yaptığınız paylaşımları aynı günler de paylaşmanızı tavsiye ediyoruz. (Paylaşımlarınızın zamanını ve sıklığını Sosyal Medya Platformunun raparlarına göre düzenlemenizi öneriyoruz.)

Resim üzerinde gereksiz yazı olması o paylaşımının müşterileriniz tarafından anlaşılamamasına yol açacağından dolayı paylaşımlarınızın daha sade olması sizin paylaşımlarınızda etkileşimizi artıracaktır.

Aslında daha fazla uzatabileceksekte çok uzun bir yazı olmaması için diğer olumsuzlukları ikinci yazımızda devam edeceğiz.