Sosyal Medya Danışmanlığı Nedir?

Sosyal Medya Danışmanlığı Nedir?

Sosyal Medya Danışmanlığı Nedir?

SOSYAL MEDYA DANIŞMANLIĞI NEDİR?

Sosyal medyanın, hayatımızda oldukça önemli bir yer kapladığı bir gerçek. Özellikle 2010’ların başından itibaren artan bir hızla hayatımızın her noktasını etkilemeye devam ediyor. Bu durum, haliyle markaları da sosyal medyayı daha aktif kullanmaya teşvik ediyor. Peki, markalar sosyal medyayı nasıl kullanmalı?

Markaların Sosyal Medya Hesaplarının Yönetilmesi

Markanızın daha çok kişi tarafından görülmesi ve bilinmesi için sosyal medyayı tercih edebilirsiniz. Bugün, pek çok büyük ve global şirket sosyal medyayı etkin şekilde kullanmaktadır. Bu sosyal medya hesaplarının yönetilmesi de ayrı bir konu olarak karşımıza çıkmaktadır.

Sosyal medya hesapları, markanın imajını iyileştirmek ve korumak için kullanılabilir. Fakat hesapların yönetiminin iyi yapılmaması, istediğiniz sonucu almanızı engelleyecektir. Hatta, tam tersine marka imajınızın sosyal medyanızdan dolayı negatif etkilenmesine sebep olabilir. Bu durumu engellemek için alınması gereken çok basit bir karar var: Sosyal medya danışmanlığı almayı seçmek.

Sosyal Medya Danışmanı Kimdir?

 Sosyal medya danışmanlığı, internetin reklam amaçlı kullanılabileceğinin anlaşılmasıyla ortaya çıkmış bir meslektir. Sosyal medya danışmanları, markanızın sosyal medyada var olma çabasına destek olur. Hesaplarınızın hedefleriniz doğrultusunda yönetilmesini sağlar ve bu şekilde şirketinizin veya markanızın kurumsal kimlik çalışmalarına katkıda bulunur.

 Sosyal Medya Danışmanlarının Görevleri Nedir?

 Sosyal medya danışmanlarının bir takım görevleri bulunuyor. Bu görevleri şu şekilde özetlemek ve sıralamak mümkündür:

  1. Öncelikle, markanızın sosyal medyada bir hesabı yoksa bu hesabı oluşturur.
  2. Oluşturulan hesabın büyütülmesinde etkin şekilde rol oynar ve bu amaç doğrultusunda bir takım stratejiler geliştirir.
  3. Sosyal medya hesaplarının etkileşimini arttırmak için çalışmalar yapar.
  4. Sosyal medya hesaplarınız aracılığıyla reklam yapılabilmesi için çeşitli stratejiler oluşturur. Bu stratejilerin işe yarayıp yaramadığını takip eder ve analizini yapar. Stratejilerin istendiği gibi sonuç vermediğini fark ederse gerekli düzenleme ve düzeltmeleri yapar.
  5. Sosyal medya aracılığıyla marka ve hedef kitle arasında bir köprü oluşturur. Hedef kitle ile olumlu duygulara dayalı bir ilişki meydana gelmesi için çabalar. Örneğin, sosyal medyadan hızlı cevap verilmesini sağlaması, karşıdaki kişiye kendisini değerli hissettirecektir.
  6. Gündemi takip eder ve gündeme göre paylaşımlarını düzenler. Ulusal veya uluslararası düzeyde ses getiren bir olayı kaçırmaz. Bu durum markanın hizmet verdiği sektörle yakından ilişkiliyse buna göre aksiyon alır.
  7. Tüm bu faaliyetlerindeki amaç, söz konusu markanın satışlarının yükselmesini sağlamaktır. Markanın veya şirketin daha fazla talep görmesine yardımcı olur.